Gravid vecka 16 (15+0)

 
 

God eftermiddag!

 

Idag är en bra dag, brukar alltid vara lite yr och ha ont i huvudet men inte idag.

Då jag är arbetslös från en tid tillbaka ska jag spendera denna dag med städning vilket inte e ovanligt då jag är ganska pedant. 

Min telefon pep precis till och jag hade fått ett sms från schenker där det stod att min första babybox har kommit fram och den går nu att hämta ut! överlycklig! Jag undrar vad vi kommer att få. Lägger självfallet upp bild sedan på produkterna så ni också får ett hum om vad man kan få.

 

De flesta undrar nog hur vi ska få ihop det med tanke på att jag är gravid utan arbete

Vi lever snålare än innan. Tänker på vad vi handlar och gör upp ett matschema för varje vecka.

Jag har gjort upp en budget på 500: - i veckan som går till mat. Det kanske verkar lite men det går bättre än vad man tror. Dessutom har vi fått riktig struktur på hur mycket vi faktiskt handlade innan vi gjorde upp en strikt budget. Det är ofattbart hur mycket pengar man spenderar på ingenting. Vi har haft denna budget i snart 1 1/2 månad och lyckats spara 8000:- Som arbetslös har jag aktivitetsstöd från arbetsförmedlingen och dessa pengarna går direkt till spar vilket är ca: 3000:-

 

Vi behöver självklart inte ha en budget på såpass lite pengarveckan men vi har valt att spara så mycket som möjligt för att snart kunna köpa allt som behövs. Många tycker att det är tidigt att köpa allt men jag håller inte med. Jag upplever att det är bättre att vara ute i god tid och slippa stressa sedan när det väl närmar sig.

 

Visst är det så att jag inte heller kan hålla fingrarna i styr när man ser något fint ute i butikerna. Vi har nu bestämt att vi ska åka till Ullared i slutet av månaden och köpa på oss s aker och kläder som är billigt. 

 

 

 vecka 10 på bilden

 

 

 

 

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi Unga Mammor

Mitt namn är Isabellé Madelené Hellström. Jag är 21 år och lever ihop med min sambo Joakim i Göteborg. Vi har vart tillsammans i 4 år och är även förlovade. Nu väntar vi även barn ihop BF 29/02/16. Mina inlägg är mest till mig själv, en dokumentation som man sedan kan se tillbaka på. Tycker självklart att det är roligt om det är någon som vill göra denna spännande resa med mig. Eller kanske finns det någon orolig mamma därute som vill ha tips angående en liknande situation. Jag försöker att svara så gott jag kan på diverse frågor. Bara för att vi är unga betyder det inte att vi är mindre bra föräldrar.

RSS 2.0